ד"ר אילן טל מסביר על שיטת הטיפול המתקדם באמצעות ביופידבק! לחצו כאן לפרטים...
לדעת יותר על טיפול באמצעות ביופידבק או משוב ביולוגי
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מרכז דוקטור אילן טל

יצירת קשר
חיפוש באתר

ביופידבק או משוב ביולוגי

Hebrew
תאריך: 25/12/2014 11:23

ביופידבק היא שיטת טיפול מתקדמת וממוחשבת, המסייעת להתגבר על קשיים רגשיים שונים. באופן מילולי ביופידבק הכוונה למשוב ביולוגי, כלומר, קבלת משוב ויזואלי על מערכות ביולוגיות בגוף, כמו דופק לב, הזעה, גלי מוח, מתח שרירים ועוד.

ד"ר אילן טל מסביר כי בשיטת טיפול זאת נעשה שימוש במכשור אלקטרוני אשר מודד שינויים פיזיולוגים בגוף בזמן אמת. מדידה זו מופיעה באופן ברור על גבי צג המחשב ומאפשרת לראות ולשמוע תהליכים גופניים כמו מתח שרירים, נשימה, גלי מוח ועוד.

בבסיס שיטת הטיפול ההנחה כי המוח מסוגל לשלוט על תהליכים גופניים. משוב זה מאפשר להיות מודע לתהליכים פיזיולוגים שאינם רצוניים וברורים ומסייע לשלוט עליהם.

חשוב לציין כי השיטה שאינה פולשנית ואינה בעלת תופעות לוואי.

בנוסף למשוב משלב המטפל טכניקות עזר נוספות כמו דימיון מודרך, הרפיה או שינוי דפוסי מחשבה; אלו מאפשרים למטופל להשיג שליטה ואיזון על תפקודים פיזיולוגים המתלווים פעמים רבות לקשיים רגשיים וגורמים למצוקה.

למי מיועד הטיפול?

ביופידבק מטפל במגוון רחב של מצבים, ויעיל לטיפול בהפרעות חרדה, דיכאון, במחלות בעלות מקור אורגני או לאנשים השואפים להגביר מודעות ולשפר יכולות קשב והתבוננות פנימית.

הטיפול ניתן למבוגרים וילדים, כאשר הטיפול בילדים הוא דרך משחק מחשב המתואם לגילם.

סובל/ת מחרדה? ביופידבק יכול לסייע לך!

לחרדה מרכיבים גופניים כמו דפיקות לב מואצות, נשימה בלתי סדירה, יובש בפה, מתח שרירים, הזעה ועוד. הטיפול בביו-פידבק מלמד לווסת תחושות אלו.

מאחר ולחרדה מרכיבים קוגניטיביים והתנהגותיים, לרוב הטיפול בביו-פידבק משלב עבודה קוגניטיבית, אך הנחת הטיפול היא שמרכיבי החרדה משפיעים זה על זה, ועל כן הקלה במדדים הפיזיולוגים הנלווים לחרדה יכולים כשלעצמם להפחית את עוצמות מרכיבי החרדה האחרים.

הטיפול יעיל במיוחד להתקפי פאניקה, הנחשבים להפרעת חרדה בעלת תסמינים פיזיולוגים מוגברים, אך מאחר וכל הפרעת חרדה היא בעלת מרכיבים גופניים, הטיפול יעיל לסוגי חרדה נוספים.

אנשים הסובלים מחרדה חברתית לדוגמה, חוששים כי הסמקה, הזעה או רעד בקולם יסגיר את היותם חרדים. טיפול בביופידבק מאפשר לשלוט ביתר יעילות במרכיבים אלו ולהקל על חשיפה למצבים חברתיים.

טיפול יעיל לבעיות גופניות

הטיפול המתקדם באמצעות ביופידבק נמצא יעיל בוויסות מחלות בעלות מקור אורגני כגון בעיות לב, קשיי נשימה, קשיים בשליטה בסוגרים, אפילפסיה, שיקום שרירים, כאבי ראש ושרירים וסיוע בהתמודדות עם כאב הנלווה למחלות שונות.

הטיפול יעיל גם במחלות המתגברות לנוכח חרדה ומתחים כמו כאבי ראש, תסמונת המעי הרגיז, אסתמה, הפרעות שינה, הזעת יתר ויתר לחץ דם.

לטיפול יתרון בולט בעצם היותו לא פולשני וללא תופעות לוואי. הביופידבק מבוסס על למידה כאשר המטרה היא לאפשר למטופל להיות אקטיבי בהתמודדות עם הסימפטומים הגופניים השונים, ועל כן לא נוצרת תלות בטיפול כפי שיש בטיפול תרופתי ממושך.

מרגע שהמטופל רכש את הכלים הנלמדים הוא יכול להמשיך ליישם אותם באופן עצמאי.

ד"ר אילן טל ממליץ

הטיפול בביופידבק הוא קצר מועד, כאשר במרכז ד"ר טל הוא נעשה בידי פסיכותרפיסט מומחה בטיפול בחרדות, כאשר לרוב הטיפול יהיה משולב עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי, או כל טיפול אחר המסייע להתמודדות עם חרדות.

והנה הסבר מפורט על הטיפול בערוץ 2 בהשתתפות ד"ר אילן טל:

יש לך שאלות לגבי הטיפול? פנה אל ד"ר אילן טל!